keskiviikko 9. heinäkuuta 2014

Virallisesti rouva Laine

Heippa!

Vaikka häistä on kulunut jo melkein vuosi, on nimiasia edelleen pohdituttanut minua. Viime viikolla pitkien pohdintojen, viestien ja puheluiden jälkeen päätin kuitenkin repäistä laastarin ja ilmoittaa maistraattiin että nimeni on enää "pelkkä" Laine. Saman avioliiton aikana saa kerran ottaa henkilökohtaisessa käytössä olleen nimen yhteisen sukunimen edelle käyttöön tai poistaa sen käytöstä. Perjantaina lähetin sähköisen lomakkeen maistraattiin ja jo tiistaina heiltä tuli vahvistuskirje asiasta.

Sukunimen muuttamiseen ei liittynyt minkäänlaista painostusta mistään suunnasta, en vaan vielä vuodenkaan jälkeen ollut millään asteella sinut yhdistelmänimeni kanssa. Minun oli vaikea esitellä itseäni eikä se tuntunut oikealta. Erittäin vaikea tuo päätös kuitenkin oli ja vaati mm. pitkiä puheluita etenkin isäni kanssa. Mutta heti kun sain paperit lähetettyä oli olo paljon parempi.

Työkaverini on rouva Lainetellut minua jo viikkoja jotta tottuisin ajatukseen:) Ja toinen työkaverini sanoi, että olen sellainen persoona jonka nimi tarvitsee särmää, joten somessa olen ottanut nimeni kanssa käyttöön myös toisen nimeni:) Ja koska toinen nimenikin alkaa K kirjaimella kuten tyttönimenikin ei tämä eroahdistus tunnu niin pahalta:)

Nimen vaihto oli samalla häälahja miehelleni. Annoin lahjan hänelle jo ollessamme risteilyllä lauantaina. Tämä mm. siitä syystä, että pelkäsin hänen hakevan postia uudella nimelläni ja halusin ehtiä kertomaan hänelle ensin:) Ja olen tosi huono pitämään tälläisiä salaisuuksia:D

Mieheni ei ole koskaan vaatinut tai olettanut että otan hänen sukunimensä ja jälleen hän sanoi, ettei hän ole olettanut että hänen nimensä ottaisin, mutta ehkä asialla kuitenkin oli hänelle suurempi merkitys kun hän oletti, sillä hän liikuttui silmiinnnähden:)<3 Ja on rouva Lainetellut minua lauantaista asti:D

Vaikka päätös ei ollut minulle helppo, tuntuu se silti oikealta myös minusta:) Nyt me ollaan perhe, joka on saman nimen alla:) Ja vaikka Laine ei ole yhtä harvinainen kuin tyttönimeni, on se silti kaunis (ainakin näin kesäaikaan kun noita aitojakin laineita pääsee ihastelemaan;)).

Ja aina tulen tyttönimeäni kantamaan mukanani ja luulen että monet kaverini kutsuvat minua edelleen vanhalla sukunimelläni, on tuo sukunimi ollut niin iso osa minua:)

Vielä en ole anonut mitään uusia dokumentteja ja maistraatin mukaan minulla on 3kk aikaa uusia mm. ajokortti. Odottelen siis seuraavaa palkkapäivää ennen kuin rupean dokumenteja uusimaan:) Kun ei tämä kierros tule yhtään sen halvemmaksi kuin viime vuonnakaan;) Ajattelin, että uusin ensin ajokortin ja sitten ajan kanssa muut, taitaa kuitenkin käydä niin että uusin ensin nuo halvat bonuskortit ja passin ja ajokortin vasta kuun vaihteessa:)

Muistuttelen teitä vielä uudesta blogistani:) Metsämiehen vaimo, käykää tsekkaamassa:)

Mutta täällä ruudun toisella puolella kirjoittelee siis nykyään rouva Laine<3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!